Navigeren door het Google Ads Verificatieprogramma: Alles Wat U Moet Weten

Hoe Doorloopt U het Google Ads Verificatieprogramma? Een Compleet Overzich

Het advertentie-ecosysteem van Google is een cruciaal onderdeel van de online marketingstrategie van veel bedrijven. Om de integriteit en het vertrouwen van dit systeem te waarborgen, heeft Google een verificatieprogramma geïntroduceerd. In deze uitgebreide handleiding nemen we je stap voor stap mee door het Google Ads verificatieprogramma.

Waarom heeft Google het verificatieprogramma geïntroduceerd?

Google streeft ernaar om het vertrouwen in het advertentie-ecosysteem te vergroten. Dit doet Google door adverteerders te verplichten bepaalde informatie over hun bedrijf en identiteit te verstrekken. Hiermee wil Google de transparantie voor gebruikers vergroten, zodat ze beter geïnformeerde keuzes kunnen maken.

Het Verificatieproces in Detail

1. Selectie voor het verificatieprogramma

Iedere adverteerder die gebruik maakt van Google Ads zal binnen zes maanden na aanvang een melding ontvangen, zowel via e-mail als in hun account. Deze melding geeft aan dat je geselecteerd bent voor het verificatieprogramma.

2. Identiteitsverificatie

Het verificatieprogramma vraagt adverteerders basisinformatie over hun bedrijf en identiteit te verstrekken. Hierbij zijn enkele belangrijke documenten die je kunt indienen:

  • Oprichtingsakte of registratiecertificaat
  • Uittreksel uit het handelsregister (bijvoorbeeld een KvK-uittreksel)
  • Certificaat voor btw-registratie
  • DUNS-nummer

Daarnaast moeten individuen en gemachtigde vertegenwoordigers een identiteitsbewijs met foto indienen. De volgende documenten worden geaccepteerd:

  • Paspoort
  • Identiteitsbewijs
  • Rijbewijs
  • Verblijfsvergunning (uitgegeven door een EER-land of Zwitserland)

Het is essentieel dat de naam op het identiteitsbewijs exact overeenkomt met de naam in het betalingsprofiel van de primaire contactpersoon. Wanneer het proces eenmaal is gestart, kunnen deze gegevens niet meer worden gewijzigd.

3. Tijdsbestek

Je hebt in totaal 60 dagen voor het hele verificatieproces: 30 dagen om het te starten en nog eens 30 dagen om het af te ronden.

Vragen over het verificatieprogramma?

Het verificatieprogramma kan in eerste instantie ingewikkeld lijken. Wij, bij Lokaal In Beeld, begrijpen dat het cruciaal is om dit proces soepel en correct te doorlopen voor de voortzetting van je advertentiecampagnes. Daarom staan we klaar om je te ondersteunen en alle vragen die je hebt te beantwoorden. Neem gerust contact met ons op!

Over Ons

Bij Lokaal in Beeld combineren we innovatief webdesign met effectieve marketingstrategieën om lokale bedrijven te helpen groeien en online zichtbaarheid te vergroten.

Wacht niet langer!
Neem nu contact op met Lokaal in Beeld en ontdek hoe we jouw bedrijf naar nieuwe hoogten kunnen tillen.