Zou U Op Oude Recensies Moeten Reageren? Een Nieuw Perspectief van Lokaal In Beeld
Zoals de aloude vraag blijft bestaan: moet u reageren op oude recensies? Of u nu een klein bedrijf of een groot bedrijf beheert, het beheren van recensies kan een lastige taak zijn. Het reageren op oude recensies is een vaak over het hoofd gezien aspect van klantenservice dat toch een significant effect kan hebben op de perceptie van uw merk. Laten we dit gedetailleerd onderzoeken.
Het Belang van het Reageren op Recensies
Volgens recente statistieken reageert ongeveer 63% van de bedrijven niet op feedback die door klanten wordt achtergelaten. Dit is een gemiste kans, omdat recensies een directe lijn vormen tussen uw bedrijf en uw klanten. Het is een kans om de relatie met uw klanten te versterken en te laten zien dat u naar hen luistert. Het reageren op recensies, zowel positief als negatief, kan merkbewustzijn en klantentrouw verbeteren.
Wanneer Moet U Op Oude Recensies Reageren?
Bij Lokaal In Beeld adviseren we onze klanten om te reageren op recensies die maximaal dertig (30) dagen oud zijn. Maar is er een specifiek moment waarop oude recensies relevant worden? Zouden we enkele jaren terug moeten gaan om op recensies te reageren? Het hangt af van verschillende factoren.
Scenario 1: Reageren op Oude Recensies
Of het nu positieve of negatieve feedback is, sommige professionals in lokale SEO suggereren dat het herzien van recensies die een paar jaar oud zijn, op de lange termijn voordelig voor u kan zijn. Door te laten zien dat uw bedrijf nu actief luistert naar recensies, kunnen er meer kansen ontstaan voor voormalige klanten om hun relatie met u te heroverwegen en u mogelijk opnieuw te proberen. Dit kan vooral waardevol zijn bij het adresseren van onopgeloste kwesties en het herstellen van relaties met ontevreden klanten.
Scenario 2: Niet (Altijd) Reageren op Oude Recensies
Hoewel het goed is om te reageren op oude recensies, moet u ook onderscheidend zijn in wat voor soort recensie een reactie verdient. Gewelddadige oude recensies hebben niet altijd uw reactie nodig; evenals sterbeoordelingen zonder tekstrecensies hebben geen verdere aandacht nodig. Kortom, u hoeft niet op elke enkele positieve recensie te reageren die meer dan een paar jaar oud is, als het echt niet de moeite waard is om op te reageren.
Vooruitgaand, Doe Dit
Het is eenvoudig: reageer zo veel mogelijk, zolang de recensie relevant is voor uw bedrijf. Het bijhouden van alle recensies, nieuw en oud, is essentieel. Het hangt ook af van u, de winkel eigenaar, of uw nationale marketingteam over hoe ver terug u wilt kijken. Het belangrijkste is om betrokken te blijven bij uw klantenbestand om een goede relatie met hen te onderhouden.
Bij Lokaal In Beeld kunnen we u helpen om al uw recensies te beheren, beantwoord en anderszins, van al uw locaties. Bent u klaar om uw relatie met uw klanten te versterken? Neem vandaag nog contact met ons op! Bij Lokaal In Beeld zetten we ons in voor uw succes.