4 Feestdagen Tips voor uw Google Bedrijfsprofiel
De feestdagen staan weer voor de deur en dat betekent dat iedereen plannen maakt om eropuit te gaan, te winkelen en te eten met geliefden. Dit betekent dat uw bedrijf zich moet voorbereiden op een toestroom van klanten. Maar u bent niet de enige die zich opmaakt voor de kerst. Andere bedrijven doen natuurlijk ook alles wat ze kunnen om meer voetverkeer en verkopen te genereren. Hoe kunt u uw bedrijf op de kaart zetten? Simpel. Maak uw Google Bedrijfsprofiel op orde. Hier zijn 4 tips om uw lokale marketing klaar te maken voor de feestdagen.
1. Voeg uw producten toe aan uw Profiel
Heeft u uw voorraad aangevuld voor de feestdagen? Laat ze online zien op uw Google Bedrijfsprofiel. Consumenten over de hele wereld zoeken tegenwoordig producten op Google. Het is dus essentieel dat u weet waar u zich moet presenteren. U kunt details over uw product rechtstreeks toevoegen vanuit de Business Profile in-SERP editor. Een andere manier is om de Product Editor te gebruiken, die u kan helpen om te laten zien wat er beschikbaar is en wat er in de verkoop
2. Update uw openingstijden
Zorg ervoor dat de informatie op uw Google Bedrijfsprofiel altijd nauwkeurig is. Of u nu gesloten bent op belangrijke feestdagen of tijdelijk gesloten voor een paar dagen of weken, zorg ervoor dat u uw openingstijden bijwerkt zodat klanten niet onverwachts voor een gesloten deur staan.
3. Publiceer Google Posts
Een van de ondergewaardeerde secties van uw Google Bedrijfsprofiel, Google Posts, is eigenlijk een geweldige manier om updates aan klanten aan te kondigen. Ze zijn ook goede legitieme backlinks naar uw website die het verkeer en zelfs de conversie kunnen verhogen. Dus als u een feestdagen uitverkoop heeft die duurt tot het einde van het jaar, of als u dagelijkse of wekelijkse updates heeft van flitsende prijsverlagingen of andere aanbiedingen, kunt u rekenen op Google Posts om uw Profiel sneller zichtbaar te krijgen.
4. Upload foto’s
Heeft uw winkelpui een feestelijke uitstraling, of heeft uw organisatie onlangs een vroegtijdige eindejaarsbijeenkomst gehad die u wilt laten zien buiten de sociale media om? U kunt absoluut uw eigen foto’s uploaden op uw Profiel. Het toevoegen van uw eigen foto’s helpt om uw klanten te prikkelen en enthousiast te maken over wat ze kunnen verwachten als ze u bezoeken. Het biedt een voorproefje van wat er in de uitverkoop is, laat uw grootse raamdisplay zien, of zelfs het hoogtepunt van mensen die binnenkomen en uw producten uitproberen, foto’s creëren een blijvende herinnering, beheren de verwachtingen en maken uw klanten enthousiast nog voordat ze binnenkomen.
Conclusie
De beste tijd om uw Google Bedrijfsprofiel op te frissen is voor de feestdagen, wanneer u zeker weet dat uw publiek naar u op zoek is. Naast het toevoegen van producten, foto’s en posts, moet u ook alle informatie over uw bedrijf bijwerken om gefrustreerde klanten en slechte recensies te voorkomen. Bij Lokaal In Beeld is uw Google Bedrijfsprofiel in goede handen, want wij zorgen ervoor dat uw profielen en vermeldingen op andere zoekmachines en platforms compleet, nauwkeurig en informatief zijn, zodat uw klanten weten wat ze kunnen verwachten als ze zaken met u doen, vooral tijdens dit feestseizoen. Meld u vandaag nog aan!