Hoe Google Je Omslagfoto Kiest

Hoe Google Je Omslagfoto Kiest: Optimaliseer uw Zakelijk Profiel

Heeft u zich ooit afgevraagd hoe Google een omslagfoto kiest voor uw Zakelijk Profiel? Lokaal In Beeld heeft het antwoord voor u. Lees verder voor een grondige bespreking van dit onderwerp.

Bij een lokale zoekopdracht zal men waarschijnlijk het lokale paneel van een bedrijf aan de rechterkant van de eerste pagina van Google’s SERP zien. Naast de nodige informatie ziet men gewoonlijk drie miniatuurafbeeldingen bovenop de bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer (NAP). Er is een kaartafbeelding, een afbeelding van het exterieur en de grootste is de omslagfoto. Een omslagfoto die uw bedrijf het beste vertegenwoordigt.

Het Uploaden van een Omslagfoto

Het uploaden van een omslagfoto is vrij eenvoudig. Wanneer u een zoekopdracht uitvoert met de naam van uw bedrijf, zolang uw Google Account verbonden is met het Zakelijk Profiel, kunt u uw profiel van daaruit beheren. Na het zoeken van uw bedrijfsnaam, ziet u enkele knoppen om uw profiel te bewerken, uw vermelding te promoten of te communiceren met uw klanten.

Om een omslagfoto toe te voegen, klikt u op Profiel bewerken. U ziet verschillende opties om uw profiel te bewerken – sla al dat over en klik op Omslagfoto onderaan de lijst. Van daaruit kunt u één afbeelding uploaden.

We raden aan om memorabele en opvallende afbeeldingen te gebruiken, zodat klanten de beelden gemakkelijk kunnen associëren met uw bedrijf. Maar er is een addertje onder het gras.

Uw Omslagfoto’s Verschijnen Niet Altijd

Uw omslagfoto verschijnt niet onmiddellijk als de primaire afbeelding die mensen zullen zien op uw Zakelijk Profiel. Google heeft zijn eigen voorkeuren. Zelfs als u voldoet aan hun community normen en beleid, is er nog steeds een kans dat een betere niet-zakelijke foto – hoogstwaarschijnlijk geüpload door een lokale gids of een klant – verschijnt op uw lokaal paneel.

Het zijn meestal plaatsgerelateerde afbeeldingen die uw winkelpui of binnenste productweergave laten zien. Dus als u uw logo als omslagfoto heeft geüpload, maar een klant heeft een goed belichte foto van uw winkel geüpload, zal Google kiezen voor de upload van uw klant.

Hoe kunnen bedrijven hun omslagfoto’s op hun Zakelijk Profiel houden?

Er is geen magische oplossing voor dit probleem, maar u kunt uw best doen om Google te laten weten dat u de foto’s heeft die ze op uw profiel willen zien. Ten eerste kan het regelmatig uploaden van foto’s op uw Zakelijk Profiel u helpen om te verschijnen in relevante zoekresultaten, vooral als u Google’s richtlijnen en beste praktijken volgt.

Ten tweede, als u wilt dat een specifieke foto uw omslagfoto is, categoriseer deze dan als zodanig. Daarom is er een specifieke actie om een afbeelding als omslagfoto te uploaden.

En ten slotte, zorg ervoor dat omslagfoto’s relevant zijn. Als u in de detailhandel bent, laat dan gangpaden of schappen van uw producten zien. Als u in de restaurantbranche bent, laat dan zien wat er op uw menu staat. Als u een school of kinderdagverblijf bent, toon dan klaslokalen of speelplaatsen.

Het is belangrijk voor Google – en uw klanten – om deze als omslagfoto’s te zien, omdat ze hen zullen helpen om een snellere beslissing te nemen.

Conclusie

Er zullen momenten zijn dat Google niet uw voorkeurs omslagfoto kiest om verschillende redenen. Maar dat betekent niet dat u het aan het lot moet overlaten. Het is het beste om regelmatig duidelijke, hoogwaardige en locatie-relevante afbeeldingen van uw winkel te uploaden en ze als omslagfoto’s te categoriseren, zodat Google de boodschap krijgt.

Bij Lokaal In Beeld helpen we u graag om uw lokale vindbaarheid te verbeteren. Ontdek vandaag nog de mogelijkheden van Lokaal In Beeld en word beter lokaal gevonden!

Over Ons

Bij Lokaal in Beeld combineren we innovatief webdesign met effectieve marketingstrategieën om lokale bedrijven te helpen groeien en online zichtbaarheid te vergroten.

Wacht niet langer!
Neem nu contact op met Lokaal in Beeld en ontdek hoe we jouw bedrijf naar nieuwe hoogten kunnen tillen.